Mulakan dengan Bismillah..

Mulakan dengan Bismillah..

Monday 16 May 2011

Sambungan detik-detik dugaan.. effasignature

Sejurus selepas BANG!.. mata ku terpejam. Bukan kerana pengsan, tapi memang refleks. Apabila membuka mata, aku lihat banyak asap putih didalam keretaku, hasil daripada pengecutan 'air bag'. Aku segera membuka pintu kereta di sebelahku. Alhamdulillah ia boleh terbuka. Sepantas kilat kesemua asap itu hilang. Aku mula menoleh ke belakang memandang kedua-dua anakku yang sedang menangis. Dalam kekaburan malam tanpa cermin mata, aku dapati kedua-dua anakku berada dalam car seatnya, so aku mengandaikan bahawa mereka tidak mengalami kecederaan serius. Aku melihat pula ke arah isteriku. Dia sedang menanyakan apa yang telah berlaku dan juga mengadu sakit di sebelah pangkal peha kiri. Mendengar kata-katanya, aku merasakan dia telah mengalami 'fracture' tulang pada kawasan pangkal peha itu. Tapi aku tidak pasti..


Bahagian sisiku

Tiba-tiba aku dikejutkan dengan panggilan orang ramai. Aku masih ingat kata orang yang pertama " Encik tak ada apa-apa kan, encik keluar dulu, nanti kami bawakan anak-anak dan isteri keluar.." Aku terus keluar dari kereta. Rupanya aku berada di tengah-tengah jalan. Tetapi tiada kereta  yang melalui jalan ini. Cuma orang ramai yang mengerumuni kawasan kemalangan.. mengapa?

Nampaknya, cerita ni jauh melencong dari cerita tentang Tudung Labuh atau busana muslimah.. Lantakla..

No comments:

Post a Comment